یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۸
۱ نفر

دوره و زمانه حوض‌های فیروزه‌ای رنگ وسط حیاط که تابستان‌ها جان می‌داد برای آب بازی، خیلی وقت است که گذشته و زندگی آپارتمانی و صرفه جویی در مصرف آب، امکان آب بازی در روزهای گرم تابستان را برای خیلی از ما به حسرت تبدیل کرده است.

آب بازی

به گزارش همشهری آنلاین، اما از آنجایی که هر کاری راه و چاره دارد، حالا که تابستان با تمام قوا از راه رسیده و دمای هوا را تا جایی که می‌توانسته افزایش داده و استخر رفتن هم خیلی به صرفه نیست، بد نیست برای آب بازی و فرار از این گرما، به‌صورت خانوادگی برای یک روز هم که شده کمی از تهران دور شوید و به مناطقی بروید که بتوانید همراه با بچه‌ها، به یاد دوران کودکی آب بازی کنید.

آبشار کرکبود

در تهران کجا آب بازی کنیم؟

آبشار کرکبود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای آب تنی کردن در تابستان است. این آبشار که با ارتفاع ۵ متر در طالقان واقع شده، از دل صخره‌هایی کبود فرو می‌ریزد، به سمت رود شاهرود سرازیر می‌شود و در نهایت به سفیدرود می‌پیوندد. در پایین‌دست این آبشار زیبا، چشمه‌هایی به‌دست طبیعت ایجاد شده که فضایی مناسب برای آب‌تنی در گرمای طاقت‌فرسای تابستان است.

آبشار ناران

در تهران کجا آب بازی کنیم؟

آبشار ناران از آن جاهایی است که اگر یک‌بار به آنجا بروید، قطعا برای رفتن در دفعات بعدی برنامه‌ریزی می‌کنید. ارتفاع آبشار ناران در حدود ۵ تا ۱۰ متر است و در محدوده لواسان واقع شده است. حوضچه کوچکی در پایین آبشار ناران وجود دارد که انتخاب خوبی برای آب بازی در فصل تابستان است.

تنگه واشی

در تهران کجا آب بازی کنیم؟

یکی دیگر از بهترین گزینه‌ها برای آب بازی در تهران، تنگه واشی است. تنگه‌ای بسیار زیبا که می‌تواند بهترین سفر یک روزه برای شما باشد. این منطقه شامل ۲ تنگه با مسیر طولانی، بسیار وسیع و همچنین یک آبشار زیبا و دیدنی است؛ به‌طور کلی تنگه واشی مکانی است که بدون شک هر کسی که به آن سفر کند، خیس خواهد شد؛ چون باید از مسیر رودخانه عبور کنید تا به آبشار برسید.

دریاچه آهنگ

در تهران کجا آب بازی کنیم؟

دریاچه آهنگ که در بین کوه‌های البرز و در فیروزکوه واقع شده، در فصل تابستان دارای خنک‌ترین و بهترین آب و هواست. این دریاچه بسیار پر آب بوده و گزینه مناسبی برای آب تنی در تهران به شمار می‌آید. علاوه بر آن می‌توانید در این دریاچه غواصی هم بکنید و آبزیان و جانوران زیر آب را از نزدیک ببینید.

دریاچه تار

در تهران کجا آب بازی کنیم؟

این دریاچه در شمال شرقی شهر تهران یعنی دماوند واقع شده و به همین دلیل می‌توانید خیلی راحت به آن دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آب بازی، می‌توانید در دریاچه تار ماهیگیری هم بکنید و یک تجربه بی‌نظیری داشته باشید.

چشمه علی

در تهران کجا آب بازی کنیم؟

چشمه‌علی یکی از نقاط باستانی، دیدنی و گردشگری شهر ری به‌شمار می‌رود. این چشمه سال‌هاست تابستان‌های داغ را برای کودکان خنک می‌کند. بچه‌های شهرری دل به دریای کوچک شان می‌زنند و لابه‌لای حباب‌هایی که انعکاس زندگی است، شیرین‌ترین لحظات عمرشان را سپری می‌کنند. شما هم می‌توانید این تابستان سری به چشمه علی بزنید و خنک شوید.

کد خبر 863214

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پیشنهاد سفر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha